Wszyscy wiemy, że marketing jest nieodłączną częścią pracy jako freelancer. Ja zaczęłam się tym tak poważnie interesować dopiero niedawno i okazało się, że jest to naprawdę fascynujący temat. Domyślam się, że większości z was w ogóle nie interesuje ta dziedzina, ale na pewno zdajecie sobie sprawę z tego, jak ważna jest w prowadzeniu własnej działalności. Dlatego, w tym wpisie podam wam kilka fajnych źródeł, które przybliżą wam trochę ten temat w ciekawy i przystępny sposób.

Poniższe pozycje w większości dotyczą marketingu w szkole językowej, ale w każdym z nich ja znalazłam mnóstwo przydatnych wskazówek dla siebie jako lektora działającego freelance.

#1 Marketer+

Zdecydowanie pozycja numer 1. Od jakiegoś czasu regularnie zaczytuję się w magazynie Marketer+, a 39zł, które wydaję na kupno tego dwumiesięcznika jest jedną z moich najlepszych inwestycji. Wszystkie artykuły są bardzo praktyczne i pełne wskazówek, które rzeczywiście miałam okazję wykorzystać dotychczas oraz takich, dzięki którym mogę stworzyć długotrwały plan rozwoju. Jeśli zdecydujecie się na zakup magazynu, koniecznie śledźcie ich stronę na Facebooku, ponieważ bardzo często pojawiają się tam różne promocje.

Jeśli natomiast nie możecie sobie pozwolic na taki wydatek, polecam bloga Marketer+, na którym również znajdują się bardzo ciekawe artykuły naszpikowane cennymi radami. Niektóre pochodzą nawet wprost z magazynu.

#2 LangLion 

LangLion to platforma do zarządzania szkołą językową. Ja od jakiegoś czasu śledzę ich bloga oraz stronę na Facebooku, gdzie oprócz wskazówek w prowadzeniu szkoły językowej, znajdują się bardzo ciekawe artykuły na temat marketingu, z których skorzystałam nie raz.

Ze strony LangLion można również za darmo pobrać 3 fajne e-booki dotyczące sprzedaży i marketingu. Możecie pobrać je klikając w poniższe linki:

Jak skutecznie prowadzić marketing w szkole językowej?

Przewodnik po reklamie internetowej dla szkół językowych.

Jak zdobyć i zatrzymać słuchaczy w szkole językowej?

#3 Grupy tematyczne na Facebooku

Oczywiście nie mogę pominąć Facebooka i grup tematycznych, które jak zwykle są nieodzownym źródłem wiedzy oraz miejscem wymiany doświadczeń.

Moja szkoła językowa – biznesowe wsparcie dla właścicieli to grupa, w której poza wsparciem marketingowym poczytacie i podyskutujecie na absolutnie wszystkie tematy związane z posiadaniem własnego biznesu językowego. Prawdziwa kopalnia informacji i wsparcia.

Poniżej znajdują się linki do dwóch innych grup, w których poza dozą wskazówek, znajdziecie między innymi regularne fejsbinaria, czyli króciutkie webinaria na tematy związane z marketingiem oraz sprzedażą.

Sprzedaż w Szkole Językowej 

Marketing w Szkole Językowej

#4 Paweł Tkaczyk 

Nie wiem czy znacie tego pana, ja go odkryłam dzięki Annie Popławskiej, która jest jego wielką fanką. Paweł Tkaczyk to bez wątpienia guru marketingowe i fantastyczny storyteller. Koniecznie zajrzyjcie na jego bloga, gdzie poczytacie między innymi o tym jak sprzedawać, jak tworzyć przekaz marketingowy, o marce personalnej, a także dowiecie się co to jest grywalizacja i dlaczego jest tak ważna w biznesie.

Przy okazji polecam wam zapisać się do jego newslettera, choćby po to, żeby dowiedzieć się jak powinien być on prowadzony i zainspirować się tworząc swój własny.

Natomiast, jeśli poważnie myślicie o rozwoju i stworzeniu własnej marki, polecam książkę Pawła Tkaczyka „Zakamarki Marki”, którą możecie zakupić na jego blogu (w formie papierowej, e-booka lub audiobooka). Ja przeczytałam ją dopiero niedawno i już mam masę pomysłów na to jak wykorzystać tę cenną wiedzę.

Jeśli interesujecie się marketingiem, jestem  bardzo ciekawa jakie dodatkowe źródła dodalibyście do powyższej listy?

